maandag 10 september 2012

Goud randje

Gisterenavond laat lag ik achter in de tuin wat in de hangmat oud te worden.
Naar de sterretjes te kijken (ja, ja, ik herkende zelfs de grote beer!)
 en me te verwonderen dat er aan het eind van de dag nog zoveel herrie is!
Dan bedoel ik niet de mensen die nog lekker in de tuin zitten maar de geluiden van de snelweg, de vliegtuigen en die trein in de verte...
En dan te bedenken dat er ook nog allemaal mensen in zitten. Waarheen gáán die allemaal: een avondje uit, op familiebezoek, vakantie, gewoon naar hun werk; druk, druk, druk!
En ik,
ik lag in mijn hangmatje te bedenken dat ik deze dag niet heb meegedaan.
Geen tv of commputer of radio aangehad.
Geen idee of er iets naars was gebeurd óf iets memorabels.
En eerlijk gezegd was het heerlijk, zo'n dagje niks moeten!
Beetje aantutten, hier en daar wat huisvlijt: ijs gemaakt (goed idee Judith!),
Eerst gewoon nog bramen..
IJs!
Cake
tulband én nog een pot jam: alles van de opbrengst van de onuitputtelijke bramenstruik...
Ook nog een beetje gelezen en nog wat gehaakt.
En dan waren mijn bloedjes óók nog eens allemaal lief voor elkaar, wat wil je nog meer!
Zo'n dag vol tevredenheid,
kortom met een gouden randje!
Was jullie weekend ook zo fijn?
 
 
 
 
Groetjes Janine

3 opmerkingen:

  1. Nou heel toevallig lag ik ook zondag avond naar de sterren te kijken en zag er zelfs een vallen. Mooi is dat het. En langer je kijk des te meer sterren zie je.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar weer Mientje, the best things in life are the simple things!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...