vrijdag 26 juli 2013

Strandstoel oppimpen

Nou heb ik zo'n snelle strandjurk
maar dan moet je wel kunnen zonnen hè?
In een lekkere luie strandstoel ofzo...
Nou heb thuis wel 2 (bijna) antieke strandstoelen.
Eigenlijk geen idee hoe ik er aan kom;
Waarschijnlijk geërfd van een oudtante
die bij Zandvoort woonde.
Ik ben gek op die echte houten strandstoelen,
Zal wel komen omdat ze me doen denken
aan zomers van vroeger.
 Toen mijn ouders onze groene Ford Taunus volpropten met 3
en later 4 kinderen, liters zonnebrand, emmers, schepjes, handdoeken
en een koelbox vol gesmeerde boterhammen en limonade, 
om vervolgens naar Zandvoort af te zakken
waar ze dan 2 van ditzelfde soort strandstoelen huurden
(wij kinderen gingen op die meegebrachte handdoeken natuurlijk...).
Dan bouwden we zandkastelen met echte grachten,
pikten verlaten "Duitse" kuilen in,
speelden in de golven
en gniffelden om mensen die midden op het strand
een poging deden zich om te kleden
terwijl ze ook nog een strandlaken omhoog moesten houden
(lukte bijna nooit; we zagen altijd wel een paar blote billen) 
Nostalgie!
 
Maar om op die strandstoelen terug te komen:
Ze staan al een jaar met een gescheurde zittingen in de garage.
 
Stónden moet ik zeggen want vanmiddag
had ik zomaar vrij (terwijl de regen met bákken uit de lucht kwam)
en heb ik dan éindelijk de stoelen gestript,
nieuwe stofnagels gekocht,
nieuwe zittingen gemaakt en ze vastgetimmerd.
Zo!
En laat de zon nou ook weer schijnen zeg!
Ik ga m'n snelle strandjurk aantrekken
en dan lekker de tuin in!
 
Fijn weekend allemaal!
 
 
Groetjes Janine

3 opmerkingen:

  1. Oh... nostalgie is dit zeker! En heel herkenbaar voor gezinnen met kinderen, ook al gingen ze misschien naar een ander strand dan Zandvoort...
    Gaaf zoals je de stoelen hebt opgeknapt, het is echt zonde om ze weg te gooien!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb er laatst eens een naar de kringloop gedaan....het was een behoorlijk sta in de weg in onze schuur,had er wel een leuk nieuw dek op kunnen haken,maar ja....daar staat hij niets minder in de weg in de schuur vandaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar hahahaha, en leuk die gepimpte stoelen, zier er weer helemaal up to date uit...

    Fijn weekend,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...