woensdag 18 december 2013

Een nieuwe ster

Ik had altijd zo'n houten adventsster 
als deze voor het raam hangen,
vele, veeeele jaren geleden gekocht bij Ikea 
toen mijn lief en ik onze eerste kerst samen vierden 
en ik dus helemaal los mocht in de versiering.
Dat werd een mengeling van lichtblauwe en knalblauwe kerstballen 
(ik moet er nu niet meer aan dénken!!) 
en die houten adventsster dus
Die ballen hebben jaren geleden het loodje al gelegd 
maar die ster hing er ieder jaar weer
Tot vorig jaar, toen viel hij 1x te veel naar beneden...
Kon gelijk de groene container in; niet meer te repareren!
Dus dit jaar had ik niks dacht ik
maar toen kreeg ik deze van mijn middelste dochter 
Had ze op welk.nl gezien 
en ze heeft zelfs heel lief foto's voor een werkbeschrijving!









Benodigdheden, let op niet alles staat op foto hierboven:
-        (hardhout) latje van 2,10 
-        Ijzerdraad 
-        Touw 
-        Kwast
-        Lichtjes
-        Diverse Kerstversiersels
-        Boor
-        Snoeischaar/zaag
-        Goede lijm
-        Witte verf (grijze verf)
-        Centimeter
-        Potlood
Met potlood en centimeter om de 40 of 50cm een streepje zetten(net hoe groot hij moet worden). Knip hier het latje door met de snoeischaar. Eerst de ene kant inknippen, daarna de andere kant en vervolgens omdraaien en nog eens knippen (zagen kan natuurlijk ook).
Boor met een kleine boor gaatjes in uiteinden latje,
Schuur de uiteinden op en ook waar hout is omhoog komen zetten door het boren.
 Verf de latjes ruw met witte/grijze verf, na opdrogen nog een keer heel het latje schuren (dan zijn de harde randjes van het latje er ook af)
Maak een ster vorm met de latjes en maak deze aan elkaar door middel van het touw.

Eerst de lichtjes in de ster hangen en daarna de versiering. Hang lichtjes als draaiend om de latjes op, bind het vast met touw waar nodig is (bijvoorbeeld bij hoekjes). Let op waar je eindigt zodat het kastje van de ledlampjes waar de baterijen in gaan achter een groot stukje versiering valt en lijm dat vast op de achterkant van de ster.
 
 Maak de kerstversiering ook vast met touw.
 En nu met lichtjes aan!
 Leuk hè?
Je wordt toch blij van zo'n kind!



Groetjes Janine









1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...