zaterdag 28 november 2015

Sinterklaascadeautje nr. 4

Sint leefde zich uit met spijkertjes en touw;
een cadeautje speciaal voor jou..
  Om alvast in de kerstmood te komen, 
decoratieve borden om je huis mee aan te kleden.
Het idee zag ik op Pinterest en een kind kan de was doen,
sterker nog; ik kan me herinneren dat ik zoiets 
op de lagere school zelfs wel eens gemaakt heb haha!
Superleuk om te doen trouwens..
Je hebt (on)geverfde plankjes nodig (wij hadden nog een hele stapel formaatje 15 x 20cm liggen van vroegere workshops vandaar steeds ditzelfde maatje), 
spijkertjes (15mm lengte), naaimachinegaren (hebben we ook zat)
een hamer en een tekening of tekst nodig.
De tekening leg je op het plankje 
 en timmer met de spijkertjes de omtrek van de tekening of tekst 
met een tussenruimte van ong. een centimer.
Dan kan het wikkelen beginnen.
Draad om 1 spijker knopen en aan de gang!
De contouren eerst en daarna gewoon kriskras heen en weer 
tot het vol genoeg is en dan met een dubbele knoop afhechten.
Dan met het volgende kleurtje aan de gang.


 Leuk toch?


Morgen cadeautje nr. 5!



Groetjes Janine


1 opmerking:

  1. Wat ziet dit er leuk uit!! Ik ga kijken of wij ook nog plankjes hebben.....
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...