woensdag 16 november 2011

Kapotte laptop

Mijn laptop is stuk!


Al ruim een week! Gek word ik er van.
Bij de gratie van oudste dochterlief mag ik haar laptop even gebruiken; kan ik mooi al m'n frustratie van me afbloggen!
Een week zonder e-mail, internetbankieren, de 
Worddocumenten die ik net nodig heb, bloggen; Aaagghhrrr!!
En een week duurt laaaang!

Afgelopen zaterdag (dinsdag had ik hem gebracht)  belde ik de computerreparateur hoe het er mee stond, waarop me doodleuk werd verteld dat ze er nog niet aan toe waren gekomen; het was namelijk érrrug druk! 
Jaha, hier ook hoor! De meneer beloofde beterschap en zou er mee aan de gang. Vandaag nog maar eens geïnformeerd... 
Wat zegt de computermeneer: "De collega die er mee bezig is, is ziek" 
(mag ik even gillen?!) 
Na enig gepruttel van mijn kant zei hij dat hij er even naar zou kijken 
en dat hij me in de loop van de dag terug zou bellen.
Ik moet zeggen dat heeft hij ook gedaan maar blij werd ik er niet van...
Het beeldscherm is stuk. Alle draadjes die naar het beeldscherm 
lopen zaten nog vast dus daar lag het niet aan.
 Of ik een dure reparatie wilde of maar gelijk een nieuwe laptop 
wilde aanschaffen, want ja, de laptop is al wat ouder,
 geen garantie meer, scherm gerepareerd: gaat er wat anders stuk, 
je kent het wel. Ja, Ja..

Dus nu baal ik en twijfel ik want nu vraag ik me af of de uitslag niet 
een beetje snel gesteld is; de patiënt nog niet op sterven na dood is 
en hij alleen maar een operatie nodig heeft.

Een second opinion dan maar?





Groetjes Janine

4 opmerkingen:

  1. Mijn zoon zit ook in de computers en ict, en ook van hem hoor ik regelmatig zulke opmerkingen.
    Na een paar jaar is een laptop oud en afgeschreven. Losse onderdelen zijn hartstikke duur en dan komt er nog arbeidsloon bij. Grote kans dat er over een poosje iets anders kapot gaat met de laptop. Dus adviseert men al heel snel om een nieuwe laptop aan te schaffen. ...
    Tja, we leven in een wegwerpmaatschappij..

    Groet, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Janine, wat balen. En je blogjes zijn altijd zo gezellig. Hopelijk is het snel geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gok dat je hem hier bij technofarm heb gebracht. (daar heb ik geen goede ervaringen mee) ze beloven veel maar kunnen het vaak niet waarmaken ivm drukte bla bla wordt er al gauw gezegd..Een nieuwe laptop.. ik denk at je daar uiteindelijk goedkoper mee uitkomt dan een dure reparatie. maar hoe zit het met je bestanden ? ben je die nu kwijt.
    dit is wel balen zeg
    sterkt met de patient. we horen het wel wat je hebt besloten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bestanden kun je gewoon nog overzetten hoor :) De harde schijf doet het nog prima toch? Dat kunnen ze wel voor je regelen bij de computershop. Maar inderdaad, neem van mij aan, koop een nieuwe laptop - daar heb je langer plezier van! (maar vraag jezelf ook af of je niet beter een 'gewone' pc kunt kopen? Die zijn tegenwoordig ook heel klein, en als je nooit onderweg bent heb je eigenlijk geen laptop nodig... laptops zijn niet gemaakt om lang achter elkaar aan te staan namelijk). Tipje van de expert :)
    xo,
    wink

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...