dinsdag 29 januari 2013

Oh, happy days

Nu het er buiten zo troosteloos uit ziet
met van die zielige restantjes sneeuw en druilerige regen
en er geen échte reden is om naar buiten te gaan zo op mijn vrije dag
rommel ik zo maar een beetje rond.
Wat "husselen" met leuke spulletjes,
nieuwe hoekjes maken om van te genieten..
 
 Het schattige vaasje van oma mag weer even in de kast,

de vlinderbril van (oud)tante Jans er uit...
 
Ik ben gek op vintage spulletjes!
De jaren 50, 60 en 70: ik heb er van alles van in huis!


Toen ik het huis uit ging zomaar met me mee verhuisd:
Busje talkpoeder en electrische kruller uit de jaren 50
van m'n moeder geweest

Of het nou "geërfd" is of van de kringloop..
 
 






 


Dit soort bakjes voor zoutjes vind ik echt té leuk!
 
 
 

Tja, en dan heb ik ook nog al een zwak voor kop en schotels van o.a. Bavaria;
 daar kan ik ook nooit langs lopen.
Dat geldt trouwens ook voor oude kinderboeken
met van die mooi getekende kaften 
en van die intrigerende titels waar mijn fantasie van aan de loop gaat..
 
De oranje-bibliotheek voor jongens en meisjes: Moeders oudste
Daarbij gaat mijn fantasie meteen op de loop: 
Zo stel ik mij voor dat Moeders oudste
voor een sliert broertjes en zusjes moet zorgen
omdat haar ziekelijke moeder dat niet kan 
al hoop ik dat ik dat helemaal verkeerd heb 
en dat het boek gaat over hoe trots de moeder is op haar oudste
 
En dan Blanke Flip en zwarte Fanny:
Zo te zien dikke vrienden
die vast met discriminatie te maken krijgen
maar die ondanks alles vrienden blijven,
hoop ik dan toch
 
(in deze tijd waarin mensen al over zwarte piet emmeren
zou een schrijver nooit meer zo'n titel voor z'n boek verzinnen denk ik..)
 


 

De mooiste Libelle-covers op een beschuitbus dat verzin je toch niet? En dan deze ladyshave "Beauty Set" uit de jaren 50 in een etui; die kon ik echt niet laten liggen...
 
En ook al ben ik dan van de vintage en retro spulletjes,
de meubels uit de jaren 50 en 60 die ik in huis heb zijn
leuk gemixt met het comfort van deze tijd,
want een mooie maar keiharde bank uit de jaren 50 weegt toch niet op tegen een comfortabele bank met dikke kussens anno nu.
En ook al heb ik dan wel een pastelgroene keuken;
dr zit wel een afwasmachine in!
Ik bedoel maar...
 


3 opmerkingen:

  1. 2 gezellige bepeins, keuvelend en met een lach keutelend door huis en winkel, blijf het nog maar lang doen meiden, er komt een tijd dan heb ik ook weer freubeltijd en kom gezellig bijvullen snuffelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O heerlijk om zo wat aan te rommelen met die leuke spulletjes.. ik krijg er spontaan een hang naar nostalgie van!

    groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om knusse hoekjes te maken in je huis met leuke vintage spulletjes die vaak ook nog herinneringen meedragen. Pure nostalgie! En jij hebt echt wel hele leuke dingen :D
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...