zaterdag 23 maart 2013

Paasdecoraties

Met Pasen in het vooruitzicht wilde ik het huis
een beetje in de juiste sfeer brengen.
Ik op zoek naar de zak met paasdecoraties.
Vorig jaar zelf op zolder gezet...
dacht ik...
Ik weet het zéker... toch?!
In de garage dan?
Enniewee,
een uur en veel gezoek (en gefoeter) later
vond ik alleen m'n kippentheemuts.
 Toen heb ik het maar opgegeven...
Maarrrr, om Johan Cruyff te citeren:
"Ieder nadeel heb ze voordeel"
Dus ik ben aan het haken geslagen!
(ik stond tenslotte toch al in de haakstand dankzij Arne & Carlos..)
Wat patroontjes van mezelf en wat van het web.
En wat is Pasen zonder eitjes, dus die werden het eerst gehaakt.
 Voor het patroontje klik hier.
 
Laatst zag ik bij iemand gehaakte mandjes waar een ei in paste.
Ik vind ze gelukt!

Eiertasje:
1e toer: haak 6v in een magic ring = 6v (of ring haken van 4l)                             
2e toer: *2v in elke v* = 12v
3e toer: *1v, 2v in volgende v* = 18v                         
4e toer: *1v, 1v, 2v in volgende v* = 24v
5e toer, *1v in elke v* = 24v
6 t/m 13e toer: v haken net als in toer 5 = 24 v
14e toer: 7 losse, 5 v overslaan, 7 v, 7 lossen, 5 v overslaan, 7v
10e toer, 10v om de hengsels,1 v tot het volgende hengsel, 10v om hengsel, afhaken in hv, afhechten.
Ik heb niet alleen maar gehaakt hoor!
Op de voordeur wilde ik toch ook nog een krans.
en op het internet vond ik de meest geweldige paaskaarten
Ikzelf vind hem nogal leuk uitgevallen..
 Daarvoor heb ik eerst een strokrans omwikkeld met hooi.
 Plaatjes van nostalgische Paaskaarten opgezocht en verkleind.
 Daarna uitgeknipt en gelamineerd. 
Gaatje er in geponst en met een ijzerdraadje aan de krans gebonden.
 Mooi lint er aan, klaar!
 
Ik had natuurlijk veel te veel plaatjes uitgedraaid
(ze zijn allemaal zó schattig)
én veel te leuk om te laten liggen dusss..
die heb ik op karton geplakt voor de stevigheid.
 Van ijzerdraad ringetjes gemaakt, gaatjes in de plaatjes geponst,
ringetjes er door heen, ophanglus er aan
Klaar!
En het staat leuk!
Ik denk dat ik nog zo'n slingertje maak
maar dan heb ik nog steeds plaatjes over!
Ze zijn toch echt te leuk om te laten liggen
dus daar ga ik toch ook nog wat mee verzinnen...
Iemand nog leuke ideeën?
 
 
 
 
Groetjes Janine
 
 

4 opmerkingen:

  1. Mooi Paaslogje met leuke creatieve ideetjes.

    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt helemaal weg van je Paaskiptheemuts! Enne.....ik heb ze met eigen ogen kunnen zien, die paaskaartenslingers met vintage knijntjes zijn enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind vooral de tasjes leuk! Is nu wat laat.....maar leuk voor volgend jaar! Uhm...of de kerstboom?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...