vrijdag 13 februari 2015

Lekker haken en breien

   Soms zit het mee en soms zit het tegen...
En mij zit het een beetje tegen de laatste maanden
en ik wordt er zoooo moe van!
Totaal geen fut 
of zin om iets anders te doen 
dan het noodzakelijke.
De bank heeft inmiddels een kuil in 1 van de hoeken
door de vele uren die ik er op heb gehangen...
met een haak- of breiwerk, dat dan weer wel!
Eerst maar begonnen met een beetje hersenloos rechtdoor breien
van een "look-alike" kussenhoes
die ik erg leuk vond maar waar mijn gierige ik
toch niet zo veel geld voor uit wilde geven
Hier het orginieel:
Gebreid Sierkussen - Neon Dip
Inclusief kussenvulling
Kleur: Multi  69,99
en hier mijn look-alike:
voorkant
Achterkant
Gelukt! (en dat voor € 5,90 aan wol en een binnenkussen)

Ondertussen was ik nog steeds niet uit mijn kuiltje in de bank te branden
Gelukkig werd het koud, 
dus kon ik meteen door met het haken van een col 


 en nog een...

  Simpel én snel:
Een raster haken van stokjes en lossen
en dat 1.80m lang, daarna een heel dik garen er door weven
en aan elkaar naaien.
Lekker warm!









Dat waren wel 2 heel snelle projectjes 
en dat plekje op de bank was nog maar net opgewarmd
dus haakte ik er nog maar eentje
met Bravo Color van SMC, een verloopgaren 
dat we al even in de winkel hadden maar waar we nog niks
mee gemaakt hadden.
Patroontje opgezocht in de Haakbijbel

 en haken maar!
Leuk garen, verkrijgbaar in 5 verschillende kleurschakeringen 
en met een gratis breipatroon voor een omslagdoek 
op de achterkant van de wikkel.
Ondertussen had ik ook eindelijk een begin gemaakt 
met het breien van een Fair Isle omslagdoek; 
dat stond al zoooo lang op m'n verlanglijstje..
Patroontje getekend en uitgetest en goedgekeurd
en daarna voor het echie..
En zo zat ik vanmiddag lekker te breien (ja, in mijn vertrouwde kuil),
helemaal blij met het resultaat..
het zonnetje scheen door het raam...
Zo jammer dat ik er bijna niet meer doorheen kon kijken..
dusss...
heb ik een nieuwe hoek van de bank gekozen..
met m'n rug naar het raam
gewoon een nieuwe kuil maken...


Fijn weekend!!


Janine

5 opmerkingen:

  1. Hé Janine, dat klinkt allemaal niet zo heel positief...
    Werk je niet te hard? Heb je niets onder de leden?
    Je hebt wel hele mooie dingen gemaakt, vooral de fair isle doek vind ik toppie...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een narigheid. Niets voor jou om zo de kuilen in jouw bank te zitten. Goed dat je nog lekker hebt zitten breien en haken. Je hebt echt prachtige dingen gemaakt.
    Als ik eens iets voor je kan betekenen, geef me dan een seintje. Want ik hoop dat alles weer snel mee gaat zitten voor je.

    Warme groetjes, Margaret (Amber's Creaties)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles wat je maakt ziet er heel leuk uit!! Maar dat je kuilen gaat maken en geen energie hebt klinkt minder leuk. Zorg in ieder geval wel dat je duidelijk weet wat daar de oorzaak van is. Misschien is het redelijk simpel op te lossen. Goed voor jezelf zorgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kussen in de kuil en je ziet er niets meer van. Ondertussen zijn er wel heel mooie dingen onder je handen vandaan gekomen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...