donderdag 5 maart 2015

Voorjaar!

Lente...
het kan ons niet vroeg genoeg beginnen!
Als we de kalender aanhouden begint de lente pas op 31 maart
maar de kans op een elfstedentocht is verkeken,
sneeuw zit er ook niet meer in,
de sneeuwklokjes staan al weken te pronken in de tuin,
en bij iedere bloemist word je doodgegooid met bakjes bloembollen...
Dat is het moment dat het begint te kriebelen;
dan wil ik ramen open,
frisse lakens,
witte muren
winterstof te lijf..
O jee, zijn dat nijgingen tot voorjaarsschoonmaak?
Dat heb ik anders nooit haha!
Doen mensen überhaupt nog aan voorjaarsschoonmaak tegenwoordig
of is dat echt uit de tijd van Jip en Janneke
waar zo'n heel blije moeder met de mattenklopper kleden aan het afranselen is
en de meubels naar buiten worden gesjouwd 
om te worden opgewreven met boenwas?
Misschien moet ik gewoon aan die nijging toegeven,
hoewel ik geen boenwasmeubels heb,
trouwens ook geen kleed om te kloppen
maar stof om af te nemen heb ik dan weer zat...
O, en dan koop ik zo'n boerenzakdoek voor om mijn haar
en een gebloemd schort!
Oké over dat schort draaf ik misschien een beetje door
maar die zakdoek hou ik er in;
je moet poetsen ook een beetje leuk maken voor jezelf hè?
Maar goed, ik moet ook nog gewoon werken
dus mijn voorjaarsschoonmaakperikelen zullen in een uurtje per dag 
niet zo groots zijn denk ik...
Om toch alvast het voorjaar binnen te halen
hebben Suus en ik geprutst met bolletjes!
 
 Je hoeft ze niet eens water te geven;
dan duurt het iets langer voordat ze gaan bloeien, 
zijn ze minder snel uitgebloeid en zo heb je er langer lol van!
En dat allemaal onder werktijd...
Die zijn binnen,
nu alleen die boerenzakdoek nog!



Groetjes Janine


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee bollen inwikkelen... En ja die voorjaarsschoonmaak.. hmmmm, heb wel veel zin om op te ruimen alles aan kant te maken maar echt poetsen die kriebel heb ik (nog) niet....

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bolletjes zijn een super start om het huis een lente-metamorfose te geven. Leuk idee om de bollen zo met garen te omwikkelen.

    Succes met de schoonmaak, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...