maandag 29 april 2013

Inhuldigingsdag

Ik heb wel wat met koninginnedag:
 
(afbeelding studio sjoesjoe)
 
De vrijmarkt (een ander z'n meuk is altijd zo leuk!),
de festiviteiten, de sfeer en
de geweldig oranje uitgedoste mensen.
(bedankt Suus!)
Daarna met een oranje tompouce voor de tv
het nieuwste hoedje van de koningin keuren
terwijl zij met haar familie wat plaatsen bezoekt.
Daarbij verbeeld ik me altijd
dat ik haar vermaakt zie gniffelen
als haar zoons of schoondochters weer eens gestrikt worden
door een volksdansgroepje
of voor het oudhollandse spijkerpoepen..
Kortom: ik vind dat leuk!
Ben stiekum ook wel een beetje nieuwsgierig
hoe volgend jaar koningsdag er aan toe zal gaan
(de vrijmarkt zal toch wel blijven?!)
Hoe zal Willem Alexander z'n verjaardag willen vieren?
Die slaakt misschien (of is het waarschijnlijk?)
wel een zucht van verlichting,
dat hij eindelijk verlost zal zijn van de kneuterige spelletjes
hoewel, een beetje leedvermaak is niemand vreemd
en het is natuurlijk wél leuk om je broers te zien schutteren
 in een de poging om te hoepelen of om koek te happen...
Als koning zijnde doe je daar natuurlijk niet mee;
je weet wel, waardigheid enzo

Enniewee,
Ik ga morgen de vlag buiten hangen,
een rondje vrijmarkt doen,
op de terugweg een paar tompoucen kopen 
en daarna voor de tv naar de kroning kijken.

En niet vergeten:

Fijne dag en veel plezier allemaal!

 
 
Groetjes Janine




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...