donderdag 29 november 2012

Sinterklaascadeautje nr. 9

 
Alle kettingen en oorbellen overzichtelijk op een rij,
Maakt je dat niet vreselijk blij?
 
Ondanks dat de kleuren niet zo goed uitkomen ziet het er goed uit toch? en het is zó lekker om niet eerst een laatje om te spitten op zoek daar die 2e oorbel...
 
Het is de metamorfose van een fotolijst!
Het idee van een sieradenbord zag ik eens op Pinterest maar heb er m'n eigen draai aan gegeven. Dus beetje van mij en een beetje van Pinterest deze keer!

Je hebt een houten fotolijst nodig, verf (en een kwast natuurlijk..), dubbelzijdig tape (of lijm), touw (lint of koord kan natuurlijk ook), siernagels (haakjes of spijkertjes voldoen ook) een leuk stofje (of mooi papier) en een stukje tule.

Bij de kringloopwinkel heb ik afgelopen maandag een houten fotolijst gekocht voor €2,50.

Het glas en de verkleurde foto moesten er aan geloven en de lijst kreeg een lekker kleurtje. Ik wilde het een beetje een verweerd uiterlijk geven dus heb ik de lijst nog wat opgeschuurd zodat het hout er weer wat doorheen komt.

De lijst op z'n kop leggen en 3 touwjes, verdeeld over de hoogte van de lijst, spannen (houd wel rekening met de achterplaat die er nog in moet) en vastnieten.


 Maak voor de zekerheid in de uiteinden van het touw wel een knoopje zodat het touw niet los kan schieten.  


Ik vond nog wat siernagels (ooit eens een stoel bekleed...) en daar heb ik er 3 van in de zijkanten geslagen (boven, midden en onder) om kettingen aan te hangen en onder in de lijst nog 7 (tja, je zult maar een zwak hebben voor kettingen en trouwens ook voor armbanden...)

De achterplaat heb ik bekleed met een stofje uit de winkel (dicht bij het vuur hè) en vastgeplakt met dubbelzijdig tape (gewoon lijmen lukt ook hoor).














 

Daarna heb ik er zwarte tule overheen gespannen (dat valt niet te plakken nl.).
Daarna ging de plaat in de lijst. Klaar!
 

 Nu alleen nog even wat sieraden ophangen voor de foto. (ik heb nog meer maar dat zit dus nog een beetje in de knoop...)  Maar zo lukt het wel om even een indruk te krijgen hè?
 
 
 
Sinterklaascadeautje nr. 9 (hoewel.. mijn glimmers zien er goed uit zo; misschien hou ik hem wel zelf!)
 
 
Tot morgen!
 
 
 
 
Groetjes Janine
 



 


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...