vrijdag 30 november 2012

Sinterklaascadeautje nr.10!

Dit zakje vol met zoetigheid,
Kun je wel aan een zoetekauw kwijt..
 
 
 Een zakje borstplaat!
Zoooo lekker en zooo simpel om te maken!
 
Het recept komt uit het Margriet Kookboek uit de jaren 50. Een geweldig kookboek waarin zelfs nog staat hoe je groenten moet inmaken.!En ik ben helemaal dol op de tekeningetjes die bij de recepten staan..
 
Enniewee, als je ook borstplaat wilt maken is hier het recept:



 
Ik heb alleen 1 aanpassing gedaan: bij ingrediënten staat 200 gr. suiker en daar heb ik 200 gr. poedersuiker voor genomen (op aanraden van mijn lief die nou eenmaal bakker is en die ik dan maar geloven moet..) en let op: alles langzaam aan de kook brengen. Dan zo'n 5 min. laten doorkoken.
Nog een tip: Als de druppel van het mengsel hard word in koud water is het goed.
Dan een laagje van ong. 0,5 cm in de (steek)vormpjes gieten.


Onderkant laten drogen en uit de vorm snijden.
 
In een zakje doen; label er op (deze komt van www.limeshot.com)
 
 
En klaar is cadeautje nr. 10!
 
 
Tot morgen!
 
 
 
 
 
Groetjes Janine

1 opmerking:

  1. Sjonge, wat ben jij ongelooflijk goed bezig! Ook deze is weer super!!

    Fijn Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...