woensdag 21 november 2012

Sinterklaascadeautje nr.4

Vandaag versieringen voor het feest van mijn concurrent,
overigens ook een aardige vent..
Gebreide strikken zijn helemaal hip dit jaar,
Nu ben je voor de kerst al bijna klaar.
 
 
 
Deze strikken heb ik eerlijk gezegd niet zelf bedacht.
Laatst was ik in het tuincentrum en daar lagen gebreide strikken (let even op de prijs!). Wel leuk maar echt veeeel te duur. Rode wol had ik nog liggen dusss...
een avondje breien!
 
Nodig:
wol voor breinaalden 6 (heb je dunnere wol: met 2 draden breien), breinaalden 6, evt. kleine belletjes of knoopjes.






Werkwijze:
alles recht breien
zet 2 steken op en brei de teruggaande toer. Meerder in elke heengaande naald 1 steek tot er 6 steken zijn.
Brei tot een lengte van ong. 45cm. Daarna in iedere heengaande naald 1 steek minderen tot er 2 steken over zijn. Afkanten.
Uiteinden kruislings over elkaar leggen: de lus in het midden met een draadje vastknopen achter het gekruiste gedeelte.
Een belletje of knoopje aan de voorkant naaien.





 
Op mooi schrappapier bevestigen, verpakken in cellofaan, kopkaartje bovenaan én een mooi labeltje er aan en klaar is cadeautje nr.4!
 
Tot morgen!
 
 
 
Groetjes Janine

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! En idd, die prijs....pfff echt veel teduur, voor 1 strikje????? Maar zo kun je wel leuke ideetjes opdoen.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, dat ga ik meteen uitproberen en je vermelden op mijn blog nadat ik me lid heb gemaakt!
    Groetjes, rita.
    Heb je gevonden via "yvonne creatief" die ons een tip gaf naar jouw blog en de strikjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is 9 december 2016. Ik heb dit nu nog maar pas ontdekt deze site. Ik heb nog zoveel dingen te doen voor kerst. Ik zal de strik proberen te breien. Het ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Mireille, ze zijn echt heeeel snel klaar! Veel plezier met breien en fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...