zondag 18 november 2012

Sinterklaasideeën

Sinterklaas is weer in het land!
 
 
En dat vind ik leuk. Mijn hele familie trouwens. Wij vieren Sinterklaas vol overgave. Met surprises, gedichten én een zak cadeautjes! 
In oktober, op mijn moeders verjaardag, als de hele meute (de familie dus) bij elkaar is, trekken we lootjes en wordt er al voorzichtig over surprises en cadeautjes nagedacht. Zodra Sinterklaas in het land is gaan we serieus
(nou ja..) aan de slag.
Maarrr... dit jaar ga ik het een beetje anders aanpakken.
Ik wil een beetje mijn budget in de gaten houden en wat is een Sinterklaasavond met maar 1 cadeautje?
Dan zal ik toch creatief moeten worden. Natuurlijk heb ik al een paar weken kunnen nadenken en er is van alles boven komen borrelen. Nu alleen nog even uitvoeren (gelukkig is het nog geen december).
 
Als eerste heb ik vanmorgen een jasje gemaakt voor een grote beker.

Voor het kind dat dol is op warme chocolademelk. Reep chocola er bij en het recept: 2 blokjes chocola in de beker, hete melk toevoegen en roeren maar!
 
Ook maken? Zoek een leuk kleurtje wol (ik heb wol voor breinaalden 3 met een dubbel draadje op breinaalden 6 gebreid) brei kabeltjes als volgt:
zet 36 st. op.
1e toer: 1r, 4 av, 1r, 4 av enz.
2e toer: *1av, kabel: 2 steken opnemen op kabelnaald en voor het werk laten hangen, 2 r, de 2 st. op de kabelnaald r. breien*, en herhaal van * t/m *.
 
 
3e, 4e en 5e toer: breien zoals de steken zich voor doen.
6e toer: als de 2e toer.
enz. tot het lapje de juiste hoogte heeft en kant dan af.
Haak een rijtje vasten aan de rechterkant van het lapje en haak aan de linkerkant van het lapje aan de bovenkant eerst 1 vaste dan een lusje van 8 lossen dat je weer met een vaste aan het lapje haakt, nog een paar vasten tot het midden, weer een lusje, nog een paar vasten en onderaan weer een lusje.
Zoek 3 knoopjes op uit je knopendoos (die heeft toch iedereen?)
 en maak ze vast op de rechterkant van het lapje ter hoogte van de lusjes.
Klaar!
 
 
 
Morgen weer een ander cadeautje om te maken...
 
 
 
 
 
groetjes Janine

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...